Sage X3 integruje dane w organizacji

Listopad 30 2017 11:16AM

W dobie cyfrowej transformacji przedsiębiorstwa stoją przed wyzwaniem dostosowania działalności do całkowicie nowych uwarunkowań rynkowych i oczekiwań klientów. To pociąga za sobą rewizję modelu integracji procesów biznesowych oraz przetwarzanych w firmach danych. Jaką rolę w integracji danych odgrywa system Sage X3?

System ERP pełni w przedsiębiorstwie funkcję centralnego rozwiązania wspomagającego zarządzanie działalnością. Obejmuje swoim zasięgiem procesy biznesowe, które zachodzą w różnych obszarach firmy, i w których udział biorą różnego rodzaju podmioty – od pracowników reprezentujących cały przekrój stanowisk (użytkownicy wewnętrzni) po partnerów i kontrahentów działających poza firmą (użytkownicy zewnętrzni).

Wyzwania transformacji cyfrowej

W kontekście trwającej od kilku lat transformacji cyfrowej firmy stają przed nowymi wyzwaniami. Upowszechnianie technologii mobilnych sprawiło, że klienci stopniowo zmienili modele zakupowe. Stali się aktywnymi uczestnikami sieci: chętnie dzielą się swoimi opiniami z innymi, porównują ceny, kupują przez Internet, natomiast od firm oczekują odpowiedniej interakcji, spersonalizowanego podejścia i zaangażowania na wszystkich etapach współpracy – od pierwszego kontaktu po serwis i obsługę po zakupie. Firmy, chcąc budować przewagę konkurencyjną, zmuszone są więc dostosowywać swoje działania do oczekiwań klientów. Dla przedsiębiorstw oznacza to modyfikowanie strategii działania, w której większy nacisk położony jest na zarządzanie doświadczeniami i wrażeniami klientów. Nie bez przyczyny taki wskaźnik jak Customer Experience w 2017 r. stał się najważniejszą miarą sukcesu w przedsiębiorstwach, które osiągają ponadprzeciętne wyniki biznesowe (tak wynika m.in. z raportu Salesforce „State of Sales” – edycja 2017)

W firmach najbardziej konkurencyjnych oraz tych, które najszybciej zdobywają rynek, stopień zadowolenia klientów jest ważniejszy od poziomu uzyskiwanych przychodów czy marży.

Konsekwencje

Oczywiście, dostosowywanie organizacji do oczekiwań rynku pociąga za sobą szereg istotnych konsekwencji.

1. Po pierwsze: firmy masowo inwestują w innowacyjne technologie i rozwiązania wspomagające zarządzanie Customer Experience – pojawiają się takie kategorie jak Customer Journey czy Single Customer View;


2. Po drugie: firmy otwierają się na działania w sieci i interakcje z klientami. Angażują się nie tylko w prowadzenie profili w serwisach społecznościowych, ale przenoszą znaczną część procesów sprzedażowych, marketingowych i serwisowych do Internetu. To z kolei powoduje, że z jednej strony przybywa punktów styku przedsiębiorstwa (i jego produktów) z klientami, ale z drugiej, firmy mają do wykorzystania i przetworzenia coraz więcej danych;


3. Po trzecie: ciągły napływ danych stawia nowe wyzwania. Dane trzeba przetwarzać w czasie rzeczywistym, i nie wystarczą do tego już technologie wdrożone do przetwarzania danych z wewnętrznych procesów biznesowych. Firmy muszą bowiem wykorzystywać informacje płynące z ciągłych interakcji podejmowanych z klientami w różnych kanałach kontaktu (głównie w sieci). Do firmy nieustannie trafiają ustrukturyzowane i nieustrukturyzowane dane, na podstawie których mają być podejmowane decyzje, w tym błyskawiczne, niekiedy zautomatyzowane akcje mające jak najlepiej odpowiedzieć na potrzeby klientów;


4. Po czwarte: firmy wciąż zaczynają korzystać z kolejnych, nowych rozwiązań i aplikacji przeznaczonych do obsługi wybranych aktywności czy procesów, a jednocześnie ich centralnym i najważniejszym systemem odpowiedzialnym za przetwarzanie danych pozostaje system ERP. Ponieważ ERP pełni strategiczną funkcję, najczęściej został on wdrożony w realiach sprzed transformacji cyfrowej lub z początkowego jej etapu, a to oznacza, że nie zapewnia on w dostatecznym stopniu integracji danych pochodzących z ważnych dla firmy procesów i obszarów działania.

Brak integracji oznacza kłopoty

Ciągłe i szybkie dostosowywanie się firm do oczekiwań klientów prowadzi m.in. do tego, że nowe zdobycze technologiczne – rozwiązania, aplikacje czy usługi z chmury – nie są w dostatecznym stopniu zintegrowane z ERP, czyli centralnym systemem przetwarzania informacji, które wspiera managerów w podejmowaniu ważnych decyzji. W konsekwencji, choć firmy aktywnie informatyzują działania w obszarach sprzedaży, marketingu i obsługi klienta, mogą mieć coraz większe niedobory w efektywnym przetwarzaniu ciągle rosnącej ilości danych na poziomie centralnym. A to oznacza, że cała idea zwinnej organizacji ukierunkowanej na oczekiwania klientów i bazującej na lekkich rozwiązaniach legnie w gruzach, ponieważ procesy wewnętrzne, wspomagane systemem ERP nie będą dostatecznie efektywne.

Jakie są najczęstsze symptomy towarzyszące niedostatecznej integracji systemu ERP z innymi rozwiązaniami wspomagającymi działania zewnętrzne firmy?

1. Nieefektywny controlling – firmie trudno jest precyzyjnie weryfikować wykonanie budżetu z uwagi na rozproszone informacje o ponoszonych kosztach i uzyskiwanych przychodach;


2. Dane są multiplikowane lub przenoszone ręcznie – z uwagi na rosnącą liczbę rozwiązań wspomagających sprzedaż, marketing i obsługę klienta, coraz więcej danych jest kopiowanych i przechowywanych w różnych miejscach poza ERP. Jednocześnie pracownicy coraz więcej czasu poświęcają na wprowadzanie danych do różnych systemów;


3. Niespójne i nieaktualne dane – niedostateczna integracja powoduje, że w systemie ERP nie ma w pełni aktualnych danych; nie ma też pewności, że dostępne w bazie dane są spójne;


4. Nieefektywne raportowanie – wiele źródeł danych i wykorzystywanie różnych aplikacji powoduje, że narzędzia raportowe ERP nie dają rzetelnego obrazu organizacji. W związku z tym firma coraz więcej czasu traci na uzyskanie kompletnych raportów;


5. Kłopoty z podejmowaniem decyzji – ułomne raportowanie oraz brak pewności czy dane są spójne i aktualne, nie pozwalają managerom podjąć trafnych decyzji. Wypracowywanie decyzji zajmuje coraz więcej czasu, co naraża firmę na utratę jej pozycji rynkowej.

ERP nie musi być czynnikiem hamującym

Rozwój aplikacji i usług wspomagających działalność jest dla firm czymś naturalnym i nieuniknionym. Tym bardziej, system ERP, który wybiera się na lata nie powinien stanowić wąskiego gardła w procesach decyzyjnych i w przetwarzaniu informacji. Jeśli w Twojej firmie występują opisane powyżej symptomy, może to oznaczać, że powinieneś zmienić system ERP. Czym się kierować w zmianie? Szukaj systemów takich jak Sage X3 – zwinnych, skalowalnych i otwartych na inne rozwiązania platform, które mogą zarówno bez problemu współpracować z usługami dostępnymi w chmurze, jak i same mogą funkcjonować jako rozwiązania mobilne, dostępne w modelu cloud computing.

 

Inwestuj w przyszłość. Poznaj naszą ofertę na http://www.sagex3.com/pl-pl

Kontakt:

Agata Wójcik

Marketing Product Manager Sage X3

Tel 885 502 220

Email: agata.wojcik@sage.com

Skomentuj Post

Dodaj własny komentarz

  • Najnowsze

    Zobacz najnowsze i najważniejsze artykuły:

  • Polacy wolą kupować własne mieszkania, niż je wynajmować

    Niespełna 5 proc. Polaków wynajmuje mieszkanie na rynkowych zasadach. Ponad 80...

  • Rewolucja na rynku najmu

    Najemcy biur oczekują coraz nowocześniejszych koncepcji w wynajmie powierzchni....

  • Inwestycje w nieruchomości coraz popularniejsze

    Z racji na niskie oprocentowanie lokat bankowych Polacy coraz częściej inwestują...

  • Wynajmujemy apartament na wakacje – na co zwrócić uwagę?

    Wielu z nas, wyjeżdżając na wakacje, poszukuje swobody i prywatności, a mniej...

  • Wynajmujący w najlepszych lokalizacjach handlowych dyktują warunki mniejszym sieciom sklepów

    W Polsce działa już ponad 400 centrów handlowych. Właściciele najatrakcyjniejszych...

  • Wrzesień przyniósł ożywienie na rynku najmu. Nowe przepisy zmieniły sytuację lokatorów

    Wrzesień to dla studentów ostatni dzwonek na znalezienie lokum przed rozpoczęciem...

  • Polecane przez The Business Times:
  • Polecane przez The Business Times:

Pomysł Na Biznes

Jeśli chcesz, żeby biznes nie krył przed Tobą tajemnic warto na tym forum wymieniać się poglądami.

Biznes Plan

Biznesplany różnych firm, przykładowy biznes plan, gotowy biznes plan.

Inwestowanie

Giełda Papierów Wartościowych, Forex, Fundusze Inwestycyjne, Złoto i Surowce.
Agencja Marketingowa
© Times Press sp. z o.o. 2014 | Version 3.0.01.2014
Registered in Poland Registered office: Piastowska 46 lok.1, Jelcz-Laskowice, 55-220




www.BusinessTimes.pl nie ponosi odpowiedzialności za decyzje inwestycyjne podjęte na podstawie informacji zamieszczonych w serwisie,
ani za szkody poniesione w wyniku decyzji inwestycyjnych podjętych na podstawie treści, które zawiera www.BusinessTimes.pl.