CSR – biznes odpowiedzialny

Wrzesień 6 2017 10:50AM

W jakim celu firmy – zazwyczaj duże i prężne przedsiębiorstwa, angażują się w akcje społeczne? Inwestują swoje środki w inicjatywy pozabiznesowe? Czy to tylko zabieg PR-owy mający na celu poprawę wizerunku i ostatecznie – zwiększenie sprzedaży? Czy też szczera chęć zmiany świata na lepszy? Jak rozpoznać prawdziwie odpowiedzialne firmy realizujące własną strategię biznesową z uwzględnieniem działań z zakresu CSR?

Jeszcze kilka lat temu polscy konsumenci nie zwracali zbyt bacznej uwagi na tak zwane „działania społecznie odpowiedzialne”. Znakomita większość w ogóle nie wiedziała co znaczy skrót CSR. Dla wielu osób tego rodzaju aktywność przedsiębiorstw w ogóle nie miała znaczenia.

Teraz sytuacja zaczyna się zmieniać. Jak wynika z przeprowadzonych przez CSR Consulting i Maison & Partners badań Barometr CSR, polscy konsumenci coraz pozytywniej oceniają podejmowanie przez firmy działań CSR. Jak czytamy w raporcie „W porównaniu z pierwszą edycją z 2013 r. o 10 punktów procentowych (z 62 do 72%) wzrosła liczba osób, które deklarują, że działania z zakresu CSR wzbudzają ich pozytywne odczucia wobec firmy.” Te 10% to naprawdę dużo. Zwłaszcza, że jak wynika z tych samych badań – w dalszym ciągu co najmniej 16% respondentów deklaruje, że angażowanie się firm w społeczną działalność pozabiznesową to jedynie przejaw hipokryzji przedsiębiorstw, a nie szczera chęć niesienia dobra.

Czy w obliczu tych wyników warto inwestować w działania CSR? Czy warto przełamać lęk przed negatywną oceną nieufnego konsumenta i zaangażować się w akcję niezwiązaną z profilem działalności firmy? Bez wątpienia tak! Ale – co dość przewrotne – wcale nie z uwagi na ocenę konsumentów! CSR to coraz częściej nie dodatek do działalności przedsiębiorstwa, ale jeden z jego obowiązków, na trwale wpisany w politykę firmy.

Dzisiaj nie chodzi już o to czy warto działać, tylko jak. – mówi Iwona Michalczyk, dyrektor zarządzająca z agencji public relations Garden of Words. – Ważne by planując aktywności społecznie odpowiedzialne – nie ważne na jaką skalę i w jakim wymiarze, robić to odpowiedzialnie. Odpowiadać na realne potrzeby społeczne. Działać systematycznie. Nie traktować CSR jako dodatkowej reklamy. Jednorazowej „akcji z potrzeby serca”. Takie podejście jest z gruntu złe i zaprzeczające idei Społecznej Odpowiedzialności Biznesu. CSR powinien być elementem podstawowej strategii działania przedsiębiorstwa – częścią DNA danego przedsiębiorstwa. Zwrotem w stronę zrównoważonego rozwoju nie tylko firmy, ale i jej otoczenia. Powinien być trwałą modyfikacją i optymalizacją procesów oraz pracy różnych działów. To ogół myślenia o prowadzonym biznesie. – dodaje.

Skomentuj Post

Dodaj własny komentarz

  • Najnowsze

    Zobacz najnowsze i najważniejsze artykuły:

  • Polacy wśród internautów najczęściej blokujących reklamy

    Na całym świecie ponad 200 mln internautów blokuje reklamy w przeglądarkach....

  • Ponad 7,5 mln polskich internautów blokuje reklamy

    Liczba polskich internatów blokujących reklamy szybko rośnie i przekracza już...

  • Dzieci spędzają średnio około 18 godzin tygodniowo w internecie

    Ponad połowa dzieci w wieku 10–15 lat ma urządzenia mobilne z dostępem do...

  • Większość internautów akceptuje mniej agresywne reklamy w sieci

    Reklama w internecie jest akceptowana przez większość odbiorców, o ile nie utrudnia...

  • Agencje PR nie są obecne w spółkach Skarbu Państwa

    Automatyzacja treści i schyłek mediów opiniotwórczych to jedne z ważniejszych...

  • Oklejanie samochodów sposobem na skuteczną reklamę Twojego biznesu

    Biznes rządzi się swoimi prawami i wymusza na biznesmenach kładzenie dużego nacisku...

  • Polecane przez The Business Times:
  • Polecane przez The Business Times:

Pomysł Na Biznes

Jeśli chcesz, żeby biznes nie krył przed Tobą tajemnic warto na tym forum wymieniać się poglądami.

Biznes Plan

Biznesplany różnych firm, przykładowy biznes plan, gotowy biznes plan.

Inwestowanie

Giełda Papierów Wartościowych, Forex, Fundusze Inwestycyjne, Złoto i Surowce.
Agencja Marketingowa
© Times Press sp. z o.o. 2014 | Version 3.0.01.2014
Registered in Poland Registered office: Piastowska 46 lok.1, Jelcz-Laskowice, 55-220




www.BusinessTimes.pl nie ponosi odpowiedzialności za decyzje inwestycyjne podjęte na podstawie informacji zamieszczonych w serwisie,
ani za szkody poniesione w wyniku decyzji inwestycyjnych podjętych na podstawie treści, które zawiera www.BusinessTimes.pl.